Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

Marketingový mix 7 P realitnej kancelárie Bosen Group

Pridané: 28.8.2022

Marketingový mix 7 P realitnej kancelárie Bosen Group

PRODUKT

 

Produktom v realitnej kancelárii Bosen Group sú realitné služby poskytované klientom. 

Prioritne sa realitná kancelária zameriava na sprostredkovanie predaja, kúpy alebo prenájmu nehnuteľností

Rovnako významnou je však aj služba property management, teda správa nehnuteľností. 

Bosen Group zároveň ponúka služby finančného poradenstva, homestageing, čiže dizajnovú prípravu nehnuteľností s dôrazom na ich prezentáciu, architekta, upratovacie služby a iné. Aktuálny rozsah služieb, ktoré spoločnosť poskytuje, ju stavia do pozície jedného z lídrov na slovenskom realitnom trhu. 

Poskytovatelia služieb spoločnosti Bosen Group – realitní makléri

 

Priamymi poskytovateľmi služieb, ktoré realitná kancelária Bosen Group zabezpečuje, sú všetci realitní makléri, ale aj manažéri spoločnosti. Ich cieľom je pri predaji a prenájme nehnuteľností vynakladať úsilie potrebné na zabezpečenie obchodu. 

Súčasne všetci realitní makléri reprezentujú predávanú nehnuteľnosť a zabezpečujú tiež rýchly a hladký proces predaja. 

Spoločnosť Bosen Group využíva aj backofficový systém, ktorý pomáha jednoducho a rýchlo nahrávať nehnuteľnosti na portály nehnuteľností, bez nutnosti nahadzovania každej jednej ponuky ručne. Ide o automatizovaný softvér, ktorý jednoducho prispôsobí obsah danej webovej stránke a to od samotných textov, až po fotografie a videá.

 

CENA

 

Cena je prvok marketingového mixu, ktorý v konečnom dôsledku vyjadruje príjem spoločnosti. Štandardom Bosen Group je účtovať si províziu v hodnote 4% z uskutočneného obchodu pri predaji nehnuteľnosti, resp. sumu rovnajúcu sa výške nájmu s energiami v prípade zobchodovania prenájmu. 

Spoločnosť svojim klientom ponúka rôzne iné služby, ktorých cena sa riadi platným, zverejneným cenníkom

Cena služieb je vytvorená tak, aby odmena za služby, ktoré realitná kancelária poskytuje, dokázala pokryť náklady, ktoré spoločnosť na ich poskytovanie vynaložila a taktiež dosiahla zisk. Súčasne sú ceny realitnej kancelárie nastavené tak, aby boli konkurencieschopné, teda neprevyšovali ceny konkurencie o viac ako 10%. 

 

DISTRIBÚCIA

 

Služby sú distribuované prostredníctvom realitných maklérov priamo v priestoroch realitnej kancelárie, v priestoroch predávanej alebo prenajímanej nehnuteľnosti či online, formou internetovej ponuky, ktorá má k dispozícii aj 3D vizualizáciu a možnosť online prezerania priestoru nehnuteľnosti. 

Ostatné prislúchajúce služby, ktoré sú vyššie v produkte uvádzané sú rovnako poskytované na internete, priamo v priestoroch spoločnosti alebo v nehnuteľnostiach ktoré sú predmetom predaja a prenájmu.

 

PROPAGÁCIA

 

Základným kameňom propagácie je komunikácia so zákazníkmi. Hlavný cieľ tejto komunikácie je ovplyvňovať užívateľské správanie potenciálnych klientov. Pomocou správnej propagácie sa značka dostáva do povedomia ľudí, čím sa umocňuje jej postavenie na trhu.

Vďaka správnej stratégii pri propagácii realitných služieb rastie značka dynamicky a dostáva sa do povedomia verejnosti. 

Propagácia realitných služieb funguje prioritne na referenciách. Práve z tohto dôvodu je spoločnosť silne zameraná na kvalitu poskytovaného servisu svojim zákazníkom. Predpokladá sa, že ak budú obchodní zástupcovia, teda realitní makléri, poskytovať prvotriedny servis klientom, tí neskôr odporučia tieto služby aj svojim známym. 

Medzi moderné marketingové nástroje propagácie vo všeobecnosti patria v súčasnosti rôzne trendy na internete, ako napríklad marketing na sociálnych sieťach, webová platforma či softvéry, uľahčujúce prácu marketingového manažmentu prostredníctvom automatizácie.

Spoločnosť Bosen Group sa sústredí najmä na tie marketingové nástroje propagácie, ktoré sa doposiaľ ukázali ako efektívne. 

Má vlastnú webovú stránku,  na ktorej záujemcovia môžu nájsť všetky potrebné informácie, vyhľadávať nehnuteľnosti, získať potrebné kontakty a prehliadať si aktuálne nehnuteľnosti v ponuke realitnej kancelárie.

Aby však Bosen Group oslovila široké spektrum potenciálnych zákazníkov, realizuje svoj marketing aj prostredníctvom sociálnych sietí na Facebooku, Instagrame, YouTube či LinkedIne.

Rovnako tak využíva spoločnosť Bosen Group aj online systém, ktorý pomáha jednoducho a rýchlo nahrávať nehnuteľnosti na portály nehnuteľností, bez nutnosti nahadzovania každej jednej ponuky ručne. Ide o automatizovaný softvér, ktorý jednoducho prispôsobí obsah danej webovej stránke a to od samotných textov, až po fotografie a videá.

Okrem toho by bolo prínosné, ak by spoločnosť využívala aj nástroje, ktoré podporujú tieto marketingové nástroje propagácie. Medzi takéto prospešné nástroje patria analytické marketingové nástroje. Vďaka nim majú manažéri možnosť získať presné dáta a ich rozhodnutia by vďaka tomu boli konkrétnejšie a efektívnejšie. 

Takýmto nástrojom, ktorý by spoločnosť mohla využívať je napríklad Google Analytics, ktorý je veľmi prehľadný a efektívny. Tento nástroj umožňuje spoločnosti poznať presné údaje o tom, aká je návštevnosť webovej stránky realitnej kancelárie, prostredníctvom ktorých kanálov prichádza najviac potenciálnych zákazníkov, či už sú sprostredkovaní cez sociálne siete, či cez Google vyhľadávanie alebo prišli na webovú stránku priamo. 

Tak isto tu vedia manažéri sledovať, ktorý obsah webovej stránky je pre jej návštevníkov najzaujímavejší, čo vyhľadávajú a koľko času trávia na konkrétnej podstránke. 

Propagácia realitných služieb funguje prioritne na referenciách. Práve z tohto dôvodu je spoločnosť silne zameraná na kvalitu poskytovaného servisu svojim zákazníkom. Predpokladá sa, že ak budú obchodní zástupcovia, teda realitní makléri, poskytovať prvotriedny servis klientom, tí neskôr odporučia tieto služby aj svojim známym. Základným kameňom propagácie je komunikácia so zákazníkmi. Hlavný cieľ tejto komunikácie je ovplyvňovať užívateľské správanie potenciálnych klientov. Pomocou správnej propagácie sa značka dostáva do povedomia ľudí, čím sa umocňuje jej postavenie na trhu.

 

Home staging

 

Pri Homestagingu ide o prípravu nehnuteľnosti na predaj s dôrazom na dizajn a efektívnu prezentáciu. Homestagingom sa v realitnej kancelárii zaoberajú certifikovaní profesionáli so zameraním na interiérový dizajn a efektívnu prípravu nehnuteľností. Pri každej nehnuteľnosti môže byť postup iný, pretože každá nehnuteľnosť je unikátna a vyžaduje si rozdielny prístup. Ak je to potrebné, prvým krokom je upratanie, presvetlenie priestorov a prípadné maľovanie. Druhým krokom je úprava zariadenia a odstránenie „zbytočností“, ktoré odvádzajú pozornosť potenciálnych záujemcov. Tretí krok zahŕňa úpravu a reorganizáciu interiéru a posledným štvrtým krokom je dozariadenie interiéru na mieru. 

 

Fotografie

 

Spoločnosť Bosen Group využíva služby profesionálneho fotografa na fotografovanie nehnuteľností, čo má podľa skúseností výrazný vplyv na pomoc realitným maklérom predať nehnuteľnosti rýchlejšie a drahšie. Pri fotografovaní nehnuteľnosti je dôležité zachytenie vysokokvalitného obrazu, ktorý je možné zabezpečiť len správnym osvetlením, expozíciou, kompozíciou a jasnosťou. Práve takýto profesionálny fotograf je vyškolený na vytváranie takých fotografií, ktoré pomáhajú predávať nehnuteľnosti. 

 

Video obhliadka alebo video pomocou Drona

 

Realitná kancelária Bosen Group má k dispozícii profesionála, ktorý zabezpečuje natočenie a nafotenie kvalitného obsahu prostredníctvom drona. Nie každá nehnuteľnosť však vyžaduje zabezpečenie takýchto videí alebo fotografií.

Využitie drona je vhodné vtedy, ak je napr. potrebné zachytiť vonkajší priestor jedinečného rodinného domu, unikátnosť administratívnej alebo inej budovy, prípadne zdôrazniť funkčnosť ponúkanej lokality. 

 

Interaktívna 3D virtuálna prehliadka

 

Je spojením 3D virtuálnej prehliadky so zdieľaním obrazovky na akomkoľvek zariadení, či už sa jedná o PC, smartfón alebo tablet. S realitným maklérom sa vďaka tejto službe klienti "poprechádzajú" po nehnuteľnosti bezpečne, z pohodlia domova a to všetko v reálnom čase. Obaja majú možnosť virtuálnu obhliadku ovládať a navzájom sa nie len vidieť, ale aj počuť.

Záujem o virtuálne prehliadky nehnuteľností stúpol najmä počas obdobia pandémie, kedy ľudia pri kúpe nehnuteľností preferovali virtuálny kontakt pred tým priamy, aby sa tak vyhli nákaze Covidu-19. 

 

ĽUDIA

 

Ľudí, teda personál v spoločnosti Bosen Group, považujeme za kľúčový prvok marketingového mixu. Práve s realitnými maklérmi prichádzajú zákazníci do kontaktu, či už online, telefonicky alebo osobne. Spôsob, akým realitní makléri jednajú so zákazníkom, ako vystupujú a prezentujú nie len samých seba ale aj spoločnosť, zohráva pri predaji služieb významnú úlohu. Práve preto je veľmi dôležité ich vzdelávanie. Snáď každý človek sa už stretol s neochotou personálu pri poskytovaní služby, alebo len dojmom z tohto personálu, že ich robota nebaví a sú v nej pretože jednoducho musia. Práve takéto skúsenosti vytvárajú veľmi negatívne dojmy a majú za následok odchod zákazníkov ku konkurencii. 

Z tohto dôvodu kladie spoločnosť Bosen Group na svojich zamestnancov vysoké nároky, zabezpečuje im pravidelne školenia a vzdelávanie, uskutočňuje teambuldiny a pracovné porady, ktoré nie len pomáhajú k budovaniu vynikajúceho kolektívu vo vnútri spoločnosti, ale utužovaním vzťahov a zdokonaľovaním ich schopností a vedomostí majú realitní makléri následne možnosť ponúkať služby na vyššej úrovni, pretože je pre nich práca naplnením, nie nutnosťou.

 

MATERIÁLNE ZABEZPEČENIE

 

Pri materiálnom zabezpečení môžeme hovoriť o priestoroch spoločnosti Bosen Group, ktoré má v prenájme a využíva ich ako kancelárske priestory a miesto kontaktu s klientmi. Priestory sú v dobre dostupnej lokalite, reprezentatívne zariadené tak, aby prvý dojem klienta po ich návšteve zanechal v zákazníkovi dobrý pocit. 

Na svoje účely využíva realitná kancelária aj realitný softvér, technické zabezpečenie, ako sú notebooky a mobilné telefóny. Kancelárske priestory sú plne vybavené pre možnosť komfortného výkonu práce realitného makléra a zároveň reprezentatívne pre prípad stretnutia s klientom. Realitná kancelária využíva taktiež kancelársky materiál a produkty tlačenej reklamy. 

 

PROCESY

 

Priebeh obchodného prípadu pozostáva zo nasledujúcich krokov:

  1. spracovanie analýzy nehnuteľnosti spoločne s jej ohodnotením,
  2. príprava jedinečného marketingu -  zvykom je využívať členov tímu na to určených, resp. externých obchodných partnerov. Dizajnovú prípravu, tzv. homestageing nehnuteľnosti spracuje certifikovaná dizajnérka, o videoobhliadku a 3D virtuálnu prehliadku sa postará človek z Bosen Group na to určený. Kvalitnú fotodokumentáciu štandardne realitný maklér spoločnosti necháva na profesionálneho fotografa s dlhoročnými skúsenosťami a jedinečným „rukopisom“ jeho práce. 
  3. vytvorenie čo najpútavejšieho popisu nehnuteľnosti a následná masívna inzercia s cieľom zaujať čo najviac potenciálnych zákazníkov. Klientov oslovujú nie len na realitných portáloch, ale aj na širokom spektre sociálnych sietí ako: Facebook, Instagram, YouTube,.... 
  4. komunikácia s potenciálnym záujemcom a usilovanie sa o promptné vybavenie jeho požiadaviek a obhliadku nehnuteľnosti.
  5. spísanie a podpísanie oboma stranami (predávajúcim a kupujúcim) rezervačnej alebo kúpnej zmluvy či zmluvy o prenájme (prenajímateľom a nájomcom) a odovzdávacím protokolom. 
  6. Protokolárne odovzadnie nehnuteľnosti
  7. Pravidelný "servis" pre klienta

Takýto je marketingový mix 7P realitnej kancelárie Bosen Group.